Friday, April 22, 2011

Koleksi Gambar Kereta Mahal (Rolls Royce) Sultan Brunei

Selepas kita dengar beberapa hari ini dengan berita-berita kurang menyenangkan seperti ini dan ini, dan mungkin akan datang ada lagi suprise untuk kita semua. Sekarang ini, saya nak ajak dan berkongsi dengan anda semua satu-satunya raja kaya di dunia yang gemar memiliki koleksi kereta mewah dan ekslusif. Siapa lagi kalau bukan nama Sultan Brunei, Sultan Hassanal Bolkiah. Bayangkan saja, koleksi kereta mahal dan mewah Sultan Brunei hampir tidak terkira. Ada yang mengatakan koleksi kereta mewahnya mencapai ke angka 6,000 buah yang tersimpan rapi di dalam garajnya.

Sebut sahaja kereta apa? Koleksi kereta mahal dan mewah Sultan Brunei datang dari pelbagai model tersohor dunia. Hampir semua siri terbaru daripada Rolls-Royces, Bugatti, Lamborghini, Maybach,Porsche, Mercedes, Bentley, Jaguar, Dauer, Cizetta, Ferrari, BMW telah dimiliki oleh Sultan Brunei. Tetapi kali ini kita fokus kepada koleksi kereta dari model Rolls Royce Sultan Brunei dahulu. Layan……….




















Bayangkan berapa keluasan garaj yang diperlukan untuk memuatkan kesemua koleksi kereta mewah Sultan Brunei yang bernilai jutaan dollar Amerika? Tiada apa yang perlu dikejutkan.

Senarai terkini menunjukkan Sultan Brunei, Sultan Hassanal Bolkiah adalah antara raja keempat paling kaya di dunia dengan nilai kekayaan melebihi US$20 billion selepas Raja Thailand, King Bhumibol Adulyadej, Presiden United Arab Emirate (UAE), Sheikh Khalifa dan Raja Arab Saudi, King Abdullah bin Abdul Aziz.

1 comment:

  1. This post wіll аsѕist thе internet
    people for building up neω blοg or
    еven a weblog fгom stаrt
    to enԁ.

    Heгe is mу homepаgе .
    .. rhinoplasty top surgeon

    ReplyDelete